Ni ud af ti danskere døjer med smerter

STYRK DIN RYG

Ni ud af ti danskere døjer med smerter i nakke, skuldre eller ryg. Det går udover livskvaliteten.

Danskerne har faktisk 2 mio. fraværsdage om året pga rygsmerter.

Jeg mener, at det skyldes at vi er for inaktive. Vores livsstil er desværre indrettet med alt for mange siddende timer.

Vores krop er IKKE bygget til at sidde så meget ned. Når vi sidder falder vi sammen og derved mister vi den naturlige stabilitet i ryggen.

Der er også dem, som får ondt i ryggen af hårdt fysisk arbejde med mange og tunge løft. Årsagen er at den fysiske tilstand og fysik simpelthen er for ringe og kroppen er for stiv uden mobilitet - og derved går det galt.

Desværre behandles mange med smertestillende medicin. Jeg mener, at vi bør træne - også selvom det gør ondt.

Jeg mener også vi skal være bedre til at træne, når vi ikke har ondt. Men når det går godt så er der jo ingen grund til det...eller ???

Følg løbende med her. Måske har du allerede en diskusprolaps, måske er der en på vej, måske har du blot lidt slid og trætte knogler eller en dårlig ernæring af dine diskus-skiver i ryggen.

Først se denne generelle, gode ryg-øvelse. Senere vil jeg online udgive øvelser med mere specifikt indhold.

Så sæt igang! Lav øvelsen 2 gange dagligt med 10 gentagelser. Hvis du har smerter så følg nedenstående plan.

 

uge 1: Start med overkroppen 2 x 10

uge 2: Så er den benenes tur hold overkroppen i gulvet 2 x10

Uge 3 : Begge ender samtidig som vist på videoen 

Ved godt det er hårdt og komme igang men du bliver så glad for det.

Glæd dig til dit næste niveau, følg med her.

God fornøjelse 

Kærlig Hilsen Lisa

SUNDE SKULDRE

Sunde og stærke skuldre uden smerter !
Se mere